« terug naar vorige pagina

Klachtenregeling

Heeft u een klacht over een van de medewerkers van onze praktijk, dan heeft u de volgende mogelijkheden om uw klacht kenbaar te maken:

  1. Natuurlijk hopen we dat u tevreden bent met uw huisarts en zijn of haar medewerkers.  Mochten er problemen zijn dan is het vanzelfsprekend altijd mogelijk hierover te overleggen. U kunt dan een gesprek aanvragen met uw huisarts.
  2. Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190
  3. Naast de hierboven genoemde mogelijkheden zijn er ook nog andere instanties waar u terecht kunt met een klacht over uw huisarts, bijvoorbeeld het Medisch Tuchtcollege. Ook hebt u de mogelijkheid naar de burgerlijke rechter te gaan.