Heeft u een klacht over een van de medewerkers van onze praktijk, dan heeft u de volgende mogelijkheden om uw klacht kenbaar te maken:
- Natuurlijk hopen we dat u tevreden bent met uw huisarts en zijn of haar medewerkers. Mochten er problemen zijn dan is het vanzelfsprekend altijd mogelijk hierover te overleggen. U kunt dan een gesprek aanvragen met uw huisarts.
- Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190
- Naast de hierboven genoemde mogelijkheden zijn er ook nog andere instanties waar u terecht kunt met een klacht over uw huisarts, bijvoorbeeld het Medisch Tuchtcollege. Ook hebt u de mogelijkheid naar de burgerlijke rechter te gaan.